Tuesday, September 25, 2007

Vefasız Potter

Evet vefasız o, hem de en alasından...Snape imizi bir hiç uğruna ordan oraya sürükleyerek, anlamsız bir ölüme terketmesi bile yetmedi ona. .hep nankörlük etti, hep nefret etti ondan! tabi ben de ondan! ona sadece Potter demek bile bana seni hatırlatıyor Severusum.

Tamam, Dumbledore beyefendinin Harry nin bir gün ölmesi gerektiğini bile bile onu Dark Lord a ittirmesi de önemli bir etken. ne demişti Snape Dumbledore a son kitapta Harry için:
'you have kept him alive so that he can die at the right moment?'
ama Harry sonuçta James in oğlu değil mi, tabi ki her şeye atlıyacaktı, şöyle adam gibi iki lanet savurmayı bile beceremedi yine şansı yaver gitti koskoca Dark Lordla son düellosunda bile!

ya Snape? o ki, yalnızlığın simgesi, yetenek timsali, tertemiz bir aşkın başrol oyuncusu, kimselerin inanmadığı muhteşem büyücü, Harry yine gösteri yapsın diye nagini ye yem oldu! peki harry ne yaptı? kendine sunulan planlı programlı yılları oynadı. sonra da hepsini tek başına yapmış gibi yine kahraman olması yetmiyormuş gibi deathly hallowsun da varisi oluverdi. çok haketmişti ya zaten.

Harry biricik oğlu Albus Severus a ne demişti unutmadan :

'you were named for two headmasters of hogwarts. one of them was slytherin and he was probably the bravest men i ever knew.'

yıllar boyu seni koruyan kollayan ve şu anki hayatını borçlu olduğun adam için bu kadarı yeterli senin için tabi. babasının oğlu. Snivellus a kurban olaydın da saygıyla ansaydım seni şimdi.

2 comments:

Anıl said...

Bence aşırı sübjektif bir yazı olmuş :) Tamam, blogun konsepti Severus, ama bu kadar da olmamalı :) Bir kere Harry'nin ne yapmasını bekliyordunuz ki? Son kitaba kadar hep kötülüğünü gördüğü adamın cesedini görür görmez ona sarılıp ağlamasını mı? Elbette Snape kahramandır. Bunu göz ardı edemeyiz. Ancak biraz objektif bakmakta yarar var. Böylesine bir şoka rağmen Snape'i hatırlayış şekli benim için yeterlidir. Kaldı ki ben de Harry'nin ölmesinden yanaydım. Kitabın sonu çok daha harika olurdu böyle olsaydı. Ancak Snapa'in ölmesine de üzülmedim. Çünkü yaşasaydı belki de onu böyle hatırlamazdık. Sonuçta fedakârlık yapılmadan ve kayıp vermeden zafer kazanılamazdı ve Snape bu uğurdu öldü. En azından buna değdi...

sodafoxxx said...

bence çok haklısın :D o dönemlerde henüz acım çok taze olduğundan ağzıma geleni söylemişim resmen :D çünkü harry den nefret ediyordum ki hala nefret ediyorum. onda james in kanı var, bu yüzden Severus un da ondan nefret ettiği gibi ben de ediyorum elimde değil. her ne kadar öncesinde Severusla birbirlerinden nefret etseler de, onun ne kadar vefalı ve fedakar bir büyücü olduğunu görüp bari albus a yaptıkları gibi mezar falan yaptırsalardı. sonuçta JK Snape i antikahraman olarak nitelendiriyor ama yine de ona her zaman çok büyük yer ayırdı bu yüzden ölümünden sonra daha fazla ilgi beklerdim ben Severusuma.

ben Severus un ölmesine çook üzüldüm şöyle ki, evet, ölmesi gerektiğini biliyorum, yaşamasının bir anlamı olmazdı çünkü, ama çok kötü bir şekilde öldü. o manyak voldemort un hırsı yüzünden öldü halbuki savaşırken ölebilirdi ki bu daha şanlı ve Severusum a daha yakışan bir ölüm olabilirdi. ya da başka bir şekilde artık JK düşünseydi daha iyisini!bunu hala hazmedemiyorum.