Thursday, September 27, 2007

Severusun Acılarla Dolu Hayatı





"Snape was kneeling in Sirius's old bedroom. Tears were dripping from the end of his hooked nose as he read the old letter from Lily. Snape took the page bearing Lily's signature, and her love, and tucked it inside his robes." (*)




Çocukluğunda ruh hastası muggle babasından az çekmedi. Her şeye bir kulp bulan Tobias Snape’in, Severus’a da, zavallı annesine de etmediği eziyet kalmadı. O günlerde, Hogwarts’a gitmesine birkaç yıl kala, Lily yi buldu, yanında gerçekten mutlu olduğu tek insanoğlunu. Onu hep hevesle, sevgiyle izledi. Lily ise onu hep arkadaşı olarak görecekti. Onun bu ilgisini nasıl fark edemedi ya da görmezlikten geldi anlayamıyorum. Ne yazık ki Severus bilmiyordu ki ona olan bu ilgisi içler acısı, imkansız bir aşka dönüşecek ve ölene kadar peşini bırakmayacaktı.

Hogwarts’a gittiğinde ilk günden itibaren James hep onunla uğraştı. Kendi ve arkadaşları çok popülerdi ya, Snapeimi yalnız diye, dark arts a meraklıymış diye ezip durdular. Nitekim Snapeimin dark artsla ilgili muazzam bilgisi ve onlara karşı ilgisi vardı çocukluğundan beri hem de. Tabi ki kendini savunabilirdi tek geleydiler hele. Demişti ya 6. kitapta Harry’ye ona korkak dediğinde: ‘baban dörde bir olmadıkça bana asla saldırmazdı’. Sonuçta James’ten sihir bilgisiyle, yeteneğiyle son derece üstündü, ama James onu Snape’in kendi bulduğu büyülerle üstelik, bulduğu her fırsatta eğlence konusu yapmaktan geri kalmadı. Bu sırada o James denen beceriksiz Snapeimin Lilysine de göz koydu. Zaten Snapeim de Lily ye olan aşkını hiçbir zaman itiraf edemedi, o da anlayamadı tabi. İtiraf etse bile Lily onun dark artsa meyilini tasvip etmediği için aşkına karşılık vermezdi, ama o da vazgeçerdi kuşkusuz, lilyden kıymetli değildi ki. Kızcağız James i ukala diye sevmezdi amma. Lily onu yine o manyak James’ten kurtarabilmek için geldiğinde o affedilmez gafta bulundu ki o andan sonra Lily ondan tamamen kopmuştu. Sonra da James’e yar oldu zaten. Snapeimin can damarı kopup gitti.

Sonra ne yapsın zavallım? Birkaç tane ölüm yiyen adayı arkadaşı vardı. Dark Lord dan etkilenmemek mümkün müydü o kadar dark arts a meraklı ve de yapayalnız bir büyücü için. Mutsuz, yalnız bir ölüm yiyene dönüştü. Lily de o ukala Jamesle evlendi. Snapeim hep acı çekti. Voldemortun o kahrolası kehaneti yüzünden Lily öldüğü için hep kendini suçladı, nerden bilsindi ki onu kastettiğini? Yapar mıydı yoksa o gammazlığı? Hezimete uğradı Voldemort lily yi bırakmadığı için ve bir daha onun hizmetkarı olmadı. Sonrasında da Albusun Harry yi korumak için kullandığı uşağı oldu, yeter ki lily ye hizmet edebilsin, o rahat uyusun diye yaptı onca görevleri. Lily den kalan en ufak bir hatıra bile onun hayatta kalma sebebiydi. (*)

Ve sonunda gün yüzü göremeden öldü işte. Bir gün mutlu oldu mu? Hiç sanmam. Voldemortun sandığı gibi karıyla kızla ilgisi yoktu onun, güçle de, bir düzen kurup öylece yaşamakla da.

çizim DA den ya da başka bir yerden hatırlamıyorum öylece kaydetmişim.

4 comments:

Ova (Excuse My Reading) said...

çok güzel bir yazı olmuş, tesekkurler bu guzel yazı için :)
ama lily, aslında snape dark arts a bu kadar bel baglamasa imiş, severus u sevecekmiş. lakin severus bu derece karanlık sanatla ugrasır olunca, lily ondan uzaklaşmış. acı olan da şu snape dark arts a lily i etkilemek için başlamış. bunları rowling açıkladı biyerde.. ama nerde.. bulamadım şimdi.

snyx said...

ya bilir misiniz bilmem ama angel vardı dizi. angel ı lanetlemişti cingeneler... ruh vermisler vampire ve bu ruhu mükemmel mutlulupa ulaştığı an kaybedecek sekilde buyulemisler. boylece ruhunda herkese cektirdigi acilari tasiyordu ve ayni zamanda surekli mutsuz olmasi gerekiyordu ki hissedebilsin. hakikaten muhteşem bir kurgudur bence. http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=perfect+happiness

nasil bagladim hemen izah edeyim. snape lily i etkilemek icin dark arts a meylediyor aha lily uzaklasiyor.

kendine bi kapi buluyor en sevdigi insanin sonu geliyor...

hayatini adiyor lily e ama var mi sev imin kadrini kiymetini bilen!!!

sodafoxxx said...

ben teşekkür ederim asıl,beğenmene sevindim (:
lily nedense bana hep snapeimin aşkına duyarsız kaldı gibi geldi. öyle dedim hani belki karşılık verirdi diye ama ne biliyim hiç ihtimal veremiyorum, orda burda yalnız kaldıklarında snape çekingen davranmış bile olsa o marazi aşkını belli ettiğine eminim o 'greedy' bakışlarıyla, heyecanlı konuşmasıyla mesela.

yalnız ben o J.K. e kızarım, neden bunları düşündürdü bana madem gerçek bu kadar farklıydı? hem snapeim her daim dark artsa meraklıydı ve de lily bunu başından beri biliyordu, ne zaman meyletmiş snapeime de haberim olmamış da sonradan uzaklaşmış?o zaman onu uzak tutmaya çalışaydı ölüm yiyenleri görünce öğürüp böğüreceğine!çocuğa azcık ilgi göstereydi.insan onları da sıkıştırıverir bi yerlere öyle sonradan açıklama yapmak da neymiş!

Anonymous said...

Arkadaşlar sizin yazılarınızı okuyunca o kadar mutlu oluyorumki Severus'u seven başkalarınında olması beni çok sevindiriyor.Onu ilk kitaptan beri çok sevdim ve filmdekinden çok daha yakışıklıydı benim hayalimdeki Severus ama son kitap beni mahvetti hele onun ölümü Harry'den ,James'ten, Lily'den, en çokta Rowling'den nefret etmeme sebep oldu.Kitabın sonunda Harry'den bir şeyler bekledim ama umduğumdan çok azını buldum annesinin, babasının, siriusun, dumbledor'un,lupin'in ruhlarıyla konuştu ama severusla arasında özür dileyen bir konuşma olmadı ama olmalıydı oğlunun adını koydu ama orada bile rowling slyterin i istenmeyen yer olarak gösterdi ve ucu severs a dokunda ama peter ın grifindor olduğu çabuk unutuldu.Neyse çok uzattım kısacası severusu sevenleri bende seviyorum ve sizi seviyorum....