Thursday, September 27, 2007

Dumbledore vs Snape

İlk kitaptan beri, sevgi Harry, sevgi en büyük sihir harry diye kafamızı yiyen Dumbledore, Severus ile şu meşhur, "after all this time?" "always" diyalogunda, sevgiden hiçbir şey anlamadıgını belli etmiyor mu sevgili dostlar..
Bir insan, hala mı ? derse, yıllardan beri Severus un içini yakmış, hayatını amacı olmuş aşka hem de, hala mı? bunca zaman sonra hala mı? dese, ona odun demez miyiz?
hadi daha insaflı olalım. Şaşırdı diyelim, ama neden şaşırıyorsun ki be adam? Aşk bu boru mu?

Evet, uzaktan peynir gemisi yürütmek kolay..

Sonuçta Severus Snape, dumbledore Harry ile ilgili düşüncelerini açıkladıgında, Dumb in un Harry i "zamanı gelince ölsün" diye mi koruduguna inanamamıştı..İnanamaz da, çünkü adam sevgi nedir, ölesiye biliyor.

Soruyorum sevgili hp fanatikleri, gerçek sevgi kime daha yakışıyor, kim daha iyi biliyor, o en büyük sihri, "gerçek sevgi"yi.

Severus mu, Albus mu?
Karar sizin.

3 comments:

snyx said...

ben zaten tum su bir solukta okunasi seride dumbledore un peygamber dirayetli bir insan olmadigi kanaatindeydim. nitekim son kitabi da okudum dindi icimdeki bu karmaşa...

genclik atesi gibi bahaneler benim gozumde dumbledor u temize cikaramiyor. ha sunu sorabilirler severus da dark artsa merak salmis. salmis ama niye salmis?
sevdigi icin...
olumsuz olayim, en guzlu olayim diye degil.

yetenekli adam velhasil fakat kendini maestro zannetmesiki sonunda bunu da itiraf etmedi degil, dumbledore a ancak saygi duymamı sagliyor...

SS said...

Aslında Snape'i en iyi anlayanın Dumbledore olması gerekiyor (ki öyle ama "after all this time?" "always" diyaloğu "beni bir tek sen anladın sen de yanlış anladın gibi bir şey olmuş). Neden peki? Çünkü Dumbledore da gençliğinde bir takım hatalar yapmış ve bu hatalar yüzünden sevdiği bir insan ölmüş. Hala da bunun pişmanlığını yaşadığını görmekteyiz. Gerçekten o diyalog yazık etmiş Dumbledore'un insanın içini okuyan karizmasına. Herhalde elindeki lanet beynine de yayılmış :p

sodafoxxx said...

hakkaten o dumbledore denen hergele durmadan sevgi lafını ediyor da kendi gerçek anlamda kimi sevmiş söylesin bana! ne farkı var onun voldemorttan yani? yok, hiç de değişmemiş o, kimi kandırıyor ki pişman da olmamış ayrıca nasıl geldiyse öyle de gitmiş sonunda. hem evet zaten habire maestro diye geziyordu ortalıkta, yok fazla zekiyim de ondan kafam karışıyor gibi saçmalıyordu hatırlıyorum.